Direktlänk till inlägg 10 september 2008

Er dette min siste blogging???

Av sissi-mor - 10 september 2008 09:45


kom til å tenke på det når jeg leser nyhetene i dag.


Gjenskaper «The Big Bang»

Målet med gigantprosjektet er å forstå universets oppbygging ved å gjenskape øyeblikkene like etter «The Big Bang».

Enkelt forklart betyr det at forskerne skal sende ørsmå protoner i en fart tilnærmet lysets hastighet gjennom en gigantisk underjordisk tunnel - en såkalt partikkelakselerator eller en Large Hadron Collider (LHC).

Spent

Stapenes legger ikke skjul på at han er veldig spent på hvordan eksperimentet vil gå, som har vært planlagt og forberedt i mange år.

- Jeg håper alt skal gå som planlagt, men fordi det er så mange ulike komponenter i dette, er det jo også en sjanse for at det ikke vil lykkes, sier Stapenes.


  • Den norske forskeren Steinar Stapnes er en av om lag ti norske forskere som skal delta i forsøket, som starter om morgenen onsdag 10. september 2008.

  • Steinar Stapnes aviser på det sterkeste at forsøket kan føre til jordas undergang.
    (www.vg.no)
  • ***   ***   ***


    Ja, da er det bare å vente og se....

     
     
    charlotte

    charlotte

    10 september 2008 11:13

    ja vi står kvar fortfarande på vår jord. Ja denna forskning!

    http://charlottas,bloggagratis.se

     
    Peter

    Peter

    10 september 2008 11:15

    Och jag tittar väl in här och säger hej också :) Och så väntar jag med spänning på att se vad som händer med det där försöket. Går jorden under..?

    http://smokehead.bloggagratis.se

     
    Ingen bild

    Sissi

    10 september 2008 11:20

    Charlotte: Ja, jeg har fremdeles en jord å stå på, jeg også. Hunden og jeg skal ut og gå tur nå i solen:)

    Peter: Velkommen hit! Nei, jeg tror vel ikke jorden går under nå....aztekerne mente jo det vil skje 20. el 21 desember i 2012...
    Vi får se....

    Från
        Kom ihåg mig
    URL

    Säkerhetskod
       Spamskydd  

    Kommentar

    Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

      Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

    Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

      Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

    Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

      Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

    Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

      I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

    Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

    Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

    Presentation

    Fråga mig

    0 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
    1
    2
    3 4 5
    6
    7
    8 9 10 11 12 13
    14
    15 16
    17
    18
    19
    20
    21
    22 23 24 25 26
    27
    28
    29 30
    <<< September 2008 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik


    Ovido - Quiz & Flashcards