Direktlänk till inlägg 18 april 2008

Er morderens FAMILIE et offer i Engla-saken?

Av sissi-mor - 18 april 2008 15:29


Jeg kom til å tenke på det nå for en liten stund siden...har Englas morder familie?

Alle har sånn medfølelse med Englas familie, og det skulle bare mangle! Jeg vil på ingen måte forsvare ham eller handlingen hans, for de er og blir avskyelige.


Men så tenker jeg; sitter det en mor og en far og gråter over det grusomme DERES sønn har gjort mot et lite barn? Mot FLERE mennesker, faktisk? Kjenner de igjen sin lille sønn i dette monsteret vi kjenner fra media?


Jeg tenker at enhver morders familie også kan være ofre som trenger trøst og støtte og varme tanker i slike stunder når avisene er fulle av bilder og nyheter.

Hvordan behandles de av naboer og venner etter slike avsløringer? Klarer de å gå ut av huset sitt? Folkesnakk, blikk når man er på butikken...Hvordan har de det i dag? Trenger de hjelp til å takle dette? Er det noen hjelp å få for dem?


Det er vanskelig å tenke at også kaldblodige mordere en gang var små uskyldige barn.

Morderen hadde kanskje også en mamma som ba ham passe seg for fremmede, ikke bli med fremmede menn inn i bilen...

...slik vi alle er nødt til å fortelle våre barn i disse dager...


Tenk deg; bilde av DIN sønn - massemorderen- på forsiden av alle aviser...

 
 
Ingen bild

Charlotte

18 april 2008 16:51

I Expressen läste jag att mördarens föräldrar är döda sedan några år men han har en bror och brodern var glad över att föräldrarna slapp uppleva detta. Han sa att han skulle hälsa på sin bror i fängelset men att han försvarande honom inte. Ibland kanske det är tur att det är så här för hur klarar man av att få ett barn som blir kriminellt?

 
Ingen bild

Sissi

18 april 2008 16:57

Lotta: Jeg tror INGEN kan forsvare noe slikt; familie eller ikke familie. Men jeg har ofte tenkt på hvordan slike saker kjenens ut for gjerningsmannens familie...Ville jeg mislikt, eller hatet, sønnen MIN om det var HAN som var morderen? Eller forstatt vært glad i ham? Ville jo vært sønnen min, men ..kan gjerninger ødelegge slike sterke bånd man har til sine barn?

 
eva

eva

18 april 2008 19:14

Jag läste en intervju med mördarens bror och hans familj. De hade aldrig upplevt denna mörka sida av mördaren och hade svårt att förstå att det var han som hade mördat Engla. De försvarade inte honom på något sätt och tog helt avstånd från hans handlingar. Englas mördare måste vara en dubbelnatur. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

18 april 2008 20:05

eva: Han må helt klart ha vært flink til å skjule denne siden sin helt til nå, men etter hva jeg leser i nyhetene så har han hatt veldig flaks i forbindelse med dårlig politiarbeid tidligere år også.
jeg tror det må være tøft i alle fall, å vite hva et familiemedlem har gjort.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards