Direktlänk till inlägg 18 april 2008

Pus må bort

Av sissi-mor - 18 april 2008 11:25


Av en eller annen grunn så er Pus veldig glad i den lille plassen bak skjermen på skrivebordet her inne på lillerommet. Enten ligger hun der eller så sitter hun i vinduet.

Men nå er det slutt på det.


I går klarte hun å rive ned musen til pc'en, og det endte med at ledingen ble slitt ut av...boksen den var festet i. Så nå fungerer ikke den musen noe mer. Heldigvis kan vi bruke den som hører til datter M sin skole-pc, men den må stå der vi har ledningen vi bruker for å overføre bilder fra kamera til data.

Så akkurat nå får jeg ikke overført bilde av pakken jeg fikk fra Mauds garn heller.

Får være glad dataen fungerer....Men katten kan ikke være her blant alle ledningene. Blir verre om hun ødelegger den saken som tilhører det trådløse nettverket.

Pus får bare finne seg en annen plass, for eksempel en av de hun brukte FØR vi fikk dataen på lillerommet i høst.

Men det er ikke lett for henne å forstå det, så nå har jeg tatt henne ned tre ganger mens jeg har skrevet DETTE innlegget.


Stakkars Pus. Det er ikke lett å være henne.

(men det er ikke lett å være meg heller...)

 
 
Yvonne

Yvonne

18 april 2008 11:39

Katten ser ju helt klart oskyldig ut till det den har ställt till emd.
Det går ju åt lite saker emellanåt. Här är di så klumpiga så att ha vaser eller annat stående i fönster o så , har jag gett upp.
Har inte varit med o att de fördärvat något med datan men det vore ju förödande....Då komme man ju ine in på ntet!
Skärpning nu katten där! Du må ly till va Sissi taler till deg!

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

18 april 2008 11:52

yvonne: Det er sjelden kattene har revet ned noe. Selv om de åler seg mellom det de vil---Til og med digre, klumpete Nikko er smidig når han tramper seg forbi planter i vinduet...

 
Ingen bild

ståle

18 april 2008 12:20

Hallo

Du har sikkert flere USB innganger bak på datamaskinen din slik at du kan ha både musen og kameraet plugget til samtidig.

 
Ingen bild

Sissi

18 april 2008 12:26

Ståle: Marit har sjekket, og hun skal kjøpe en dobbeltgreie, slik at begge kan brukes samtidig. Kontakten på musa til denne pc er rund, med masse tagger inni, men den til hennes skolepc er avlang og må i der vi har den ledingen vi kobler til mobilen for å overføre bilder.
Får tro hun kan dette da....hun er ikke så dum som man kan få inntrykk av.

Visste du forresten at hun har fått SKRYT av de fleste lærerne for hun er blitt så flink på skolen? Hun har hatt 5 el 6 på en MATTEPRØVE.... hadde jeg ikke VISST alt hun jobber med skolearbeidet ville jeg trodd hun jukset...

 
eva

eva

18 april 2008 19:03

Det är väl klart att en katt ska leka med musen :-) det är ju det katter gör! Min katt gillar tangentbordet, speciellt när datorn är igång och då kan både det ena och det andra hända på datorn. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ståle

18 april 2008 20:16

Og du er sikker på at hun ikke har betalt læreren for å si det? Ikke glem hvor utspekulert dagen ungdomkan være ;-)

 
Ingen bild

Sissi

18 april 2008 20:21

ståle: Ja, jeg er rimelig sikker på at hun ikke har betalt læreren, for hun bruker alle sine penger på bensin.
men på den annen side...jeg har jo bare HENNES ord for at læreren faktisk HAR sagt det....
Jeg skal få karakterene hennes sjekket på rettsmedisinsk laboratorium, for å se om hun selv kunne ha klusset med tallene...gjort karakterene bedre enn læreren egentlig mente. Denne ideen kom jeg på da du antydet betaling....
Nei, jeg kan ikke glemme hvor utspekulerte de kan være. Min unnskyldning er at jeg p.t er SYK..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Ovido - Quiz & Flashcards