Direktlänk till inlägg 17 april 2008

Nå kommer boken som forklarer barn hvorfor mamma tar plastisk operasjon.

Av sissi-mor - 17 april 2008 15:18


En ny bildebok som forklarer småbarn hvorfor mamma trenger en flatere mage, større bryster og penere nese er klar for det amerikanske markedet.

I «My Beautiful Mummy» blir en liten jente med mamma til kirurgen. Mamma forklarer hvordan hun snart kommer til å bli penere, viser fram bandasjene og det ferdige, «perfekte» produktet. Som i et ekte eventyr ender det hele bra med en lykkelig mamma og en lykkelig datter.


Dr. Michael Salzhauer fikk ideen til boken etter å ha sett flere kvinner komme inn på kontoret hans med barn på slep. Han sier til Newsweek at det mystiske besøke til doktoren kan virke skremmende på barn.

- Foreldre har en tendens til å gå inn i fornektelse. De prøver å ignorere barnas spørsmål fullstendig.

Ifølge Salzhauer så lager barn sine egne bilder i hodet når de ikke får informasjon og føler seg enda verre når de ser mamma full av bandasjer.

- Når det kommer til fettsuging av mage så kan ikke mødrene løfte noe. De ligger til sengs. Barna har spørsmål, sier han.


Kirurgen er helten

«My Beautiful Mummy» er rettet mot barn mellom fire og syv år. Helten i boken er den plastiske kirurgen Dr. Michael som ser ut som en superhelt og gir mammaen både fettsuging, nesereduksjon og brystimplantat.


I boken forklarer mammaen situasjonen til sin lille datter slik:

«Du skjønner det at da jeg ble eldre så ble kroppen min strukket og jeg passet ikke inn i klærne mine lenger. Dr. Michael skal hjelpe meg med å fikse det og få meg til å føle meg bedre.»


Salzhauer er klar over at ikke alle kommer til å sette pris på boken.

( http://www.abcnyheter.no/node/64985 )

 
 
Ingen bild

Charlotte

17 april 2008 16:19

USA är kontrasternas land! Herregud vilken bok!! Du ska se att den inom ett år är ute på marknaden i Sverige också... det kan jag ge mig sjutton på. Hur går det med influensan?

 
christel

christel

17 april 2008 16:48

Usch Sissi hoppas att du mår bättre snart, inget kul o va sjuk.
Va rädd om dig o krya på dig. Kram från christel

http://www.kristallens.blogg.se

 
eva

eva

17 april 2008 17:28

När det behövs skrivas en sådan bok, så förstår man att plastikoperationer är vanliga. Boken är på ett sätt bra, det är viktigt att förklara för barn att tex efter en operation har man bandage och kanske inte kan göra så mycket mm. Men det tragiska är ju alla dessa plastikoperationer, som tydligen är vanliga eftersom de skrivit en barnbok om det. Och vad för signaler ger man till barnen som växer upp, när mamman i boken säger att hon inte är nöjd med sin kropp? Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

17 april 2008 18:00

Charlotte: Joda, denne boken blir vel et MUST i ethvert barnerom, tenker jeg...

christel: Sitter nå her og hoster og håper jeg er pigg som en fele i morgen.(har ikke noen STOR tro på det da...)

eva: Ok å fortelle barn om operasjoner og slikt, men GRUNNEN??? Jeg tror det kommer til å vokse opp en generasjon av barn som tror at LYKKE er noe man kan kjøpe i form av operasjoner...og hva med de som IKKE har penger til en slik operasjon???
Nei, godt jeg for min del kan leve med kroppen min, og at jeg vet mitt eget menneskeverd, og at det er uavhengig av om nesen er liten eller om den er ENDA mindre...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards