Direktlänk till inlägg 16 april 2008

Selger pushup til 7-åringer

Av sissi-mor - 16 april 2008 11:46

Denne artikkelen hos www.vg.no er bare trist:


Selger pushup til 7-åringer

 På radene merket 7- til 8-årsalderen henger de ørsmå vatterte behåene hos supermarkedkjeden Tesco i Storbritannia.
Sammen med undertøy med rosa blomster i størrelse syv år henger behåene, som ifølge en britisk moteekspert er skapt for å fremheve former.
- Behåene har en dyp skjæring, som viser fram mer av brystet, sier moteanalytiker David Morris og kaller brystholderne for obskøne.


Salget av barne-behåene har skapt debatt i britiske medier, og The Sun-kommentator Deidre Sanders mener behåene gjør det motsatte av å beskytte barn mot seksuelle overgripere.

 ***   ***   ***

Jeg synes det er helt, helt feil at små barn ikke skal kunne få være barn lenger. De er mini-voksne i klesveien, og det er ikke rett. HVORFOR er det "bedre" for et barn å gå kledd i miniformat av voksenklær? OK, jeg skjønner også at push-ups "gir former" (er det ikke derfor vi kjøper dem?) Men HVILKE former har en gjennomsnitts 7 åring som TRENGER å bli løftet slik?


La barn være barn, voksenlivet begynner tidlig nok allikevel. Synes Sissi-mor.



 
 
Charlotte

Charlotte

16 april 2008 13:06

Det är sanslöst, helt sanslöst. Hur tänker de som gör dessa kläder? En liten sjuåring, platt som en pannkaka ska hon behöva bära dessa onödiga underkläder? Jag tror detta varit uppe förr i England men då gjälde det stringtrosor. Jag kommer ihåg en händelse när jag vikarierade, det var en liten flicka som kom till skolan i genomskinlig blus, flickan var platt som en pannkaka men jag tyckte det var obehagligt att hon gick runt så. Det fanns då på skolan flera manliga vikarier av skiftande typ, en var ganska slemmig och otäck. Detta hände flera gånger med olika tjejer att de kom klädda som små vuxna eller ska jag hellre säga horor. Det var otäckt.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

16 april 2008 13:24

Lotta: Ja, det har vært om dette i England før. Så et program der MØDRENE mente døtre skulle ha platåsko, tight jeans, make-up, bh/stringtruser, og ungene var 7-8 år... Unger klarer jo ikke leke og bevege seg slik unger skal når de er kledt slik.
HVEM ønsker kle sine unger som overgrepsmagneter(det var et av ordene brukt i artikkelen, fakisk...)

 
eva

eva

16 april 2008 16:49

Ja, det är fruktansvärt att barn inte kan få vara barn. Märker själv i skolan hur en del barn är uppklädda och kan inte leka, eller rättare sagt de vågar inte leka pga de fina kläderna. Det är då jag har lust att plocka fram vattenfärgerna och låta barnen måla. Ha en bra kväll. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Ovido - Quiz & Flashcards