Direktlänk till inlägg 12 april 2008

Strikking - min Amazing Grace

Av sissi-mor - 12 april 2008 14:41

Dette lille sitatet står overfor kapittel 13 i boken Butikken i Blossom Street.

Det er, etter hva jeg forstår, et sitat av Nancie M. Wiseman, redaktør i Cast On magaisn og forfatter av Classic Knitted Vests og The Knitter's Book of Finishing Techniques.


Jeg har tenkt litt på dette, og jeg tror det er noe spesielt med strikking. Det er veldig avslappende å sitte med, og det er en sosial hobby. Det er lett å putte i vesken når man skal bort, og man kan strikke mens man ser tv og prater med andre mennesker. (I alle fall jeg, som ikke strikker noe avansert, men kun holder meg til de sokkene.)


Det er ikke like lett å følge med på andre ting når man broderer. Men brodering er også avslappende og koselig for meg, når jeg er i rett stemning til å sitte med det. Jeg må sitte for meg selv når jeg broderer, for jeg må telle nøyaktig og passe på hele tiden.

 
 
Charlotte

Charlotte

12 april 2008 15:08

Stickning är avkopplande. Jag har köpt mig en mätsticka så jag kan mäta alla mina stickor. Det är cm, inch mått vid sidan av "hålen" man mäter stickor i. Den kommer till nytta, kostade bara 19 kr. Så jag är jätteglad för den. Jag är mindre nöjd med de svart/rosa valentinsockarna jag stickar på, tycker hälen blev hemsk, men det kanske blir bättre när sockan kommer av stickorna.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

12 april 2008 15:58

Charlotte: Jeg har også et slikt mål, og det er veldig praktisk, spesielt siden jeg aldri klarer å ta vare på de små plastpakningene jeg kjøper pinnene mine i.
Planen min er at jeg på sikt skal bytte ut mine strikkepinner med bambuspinner. Jeg HAR futteralet til de 2,5 pinnene jeg kjøpte torsdag, da...
Jeg kjenner jeg LIKER de lette bambuspinnene, og kan anbefale dem.

 
eva

eva

12 april 2008 17:02

Jag och handarbete, i vilken form de än må vara, kommer inte överens. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

12 april 2008 17:09

eva: Jeg for min del hadde STORE problemer da jeg skulle legge 40 biters puslespill med ungene da de var små....Eldstedatteren var kjempeflink til å pusle.. Det har hun nok etter min søster, som er flink til det meste.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards