Direktlänk till inlägg 3 april 2008

Sissi-mor er ikke god i svensk---

Av sissi-mor - 3 april 2008 10:08

KLADDKAKA!

Hva er kladdkaka?

Jeg ser det i diverse blogger med jevne mellomrom - og det er tydeligvis noe som de fleste kan lage, for jeg har inntrykk av at det er noe de fleste i familien kan lage.

Så tenker jeg at siden det er noe som "alle"lager så må det være noe godt.


Derfor henvender jeg meg til dere der ute på bloggen:

HVA ER KLADDKAKA?????


Det hadde vært ok å få svar på dette, for det er slike ting som får meg til å tenke og gruble over... slikt som egentlig ikke er nødvendig å vite, men som er GREIT å vite... og som liksom fester seg oppi hjernen og ikke gir meg fred for det....

Kladdkaka er et slikt tilfelle...

 
 
Charlotte

Charlotte

3 april 2008 10:24

Nu är jag och vovven inne igen. Här kommer ett recpet på kladdkakan M bakar var och varannan dag:
Kladdkaka till detta behöver du:
2 ägg
2 dl socker
1 dl vetemjöl
3/4 dl kakao
100 gram smält smör/margarin

Sätt ugnen på 175 grader.

Smörj och bröa en form som är ca 23 cm i diameter. Vi använder en fyrkantig, det går nog bra med vilken form som helst. Rör ihop ägg och socker. Blanda vetemjöl och kakao och rör ner detta i äggblandningen. Smält smöret och rör ner detta. Häll i formen och grädda i ca 12-13 minuter. Prova dig fram, kakan ska vara lös i mitten. Servera med vispad grädde eller glas eller helt enkelt med inget alls till.

Svenskar lever på kladdkakor, det finns till och med en hel kokbok om kladdkakor. Det är rett och slätt chokladsockerkakor som är kladdiga och finns i ett otal varianter. Mums!

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

3 april 2008 11:02

lotta: Denne skal jeg jammen prøve en gang. I morgen kanskje. Kan ikke bli i dag for jeg har seinvakt. Serveres den kald eller lunken? Det blir nok vispet krem på meg og is for ungene, tenker jeg....

 
Charlotte

Charlotte

3 april 2008 11:18

Glömde säga att vi aldrig använder ströbröd till formen utan smörjer med smör och sedan har vi vetemjöl som "ströbröd" det blir bättre tycker vi.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

3 april 2008 11:34

Lotta: Da skal jeg huske det. Jeg baker sjelden og pleier bare smøre form med margarin. Husker mamma ofte strødde med semulegryn..

 
Charlotte

Charlotte

3 april 2008 12:28

Både kall och ljummen brukar vi ha den.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tindra

3 april 2008 12:29

Lycka till med kladdkakan.
Alla i min familj älskar den kakan..
Yummieeeeeeeee!!!

Kram
Tysta Tindra

 
Ingen bild

Sissi

3 april 2008 12:34

Tindra: Jeg tror jeg skal få min 15 år gamle datter til å lage den, for hun er så flink til å bake. Jeg er også flink til baking, EGENTLIG; men jeg orker ikke. Jeg bare SPISER det de baker:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Ovido - Quiz & Flashcards