Direktlänk till inlägg 3 april 2008

Jobber én dag i uka, får halv million

Av sissi-mor - 3 april 2008 08:02


Oljedepartementet gir Eli Arnstad 500.000 kroner årlig.


Tre uker etter at Eli Arnstad gikk av som Enova-sjef, fikk hun et konsulenttilbud fra Åslaug Hagas departement, skriver Dagens Næringsliv.

Mot å levere konsulenttjenester tilsvarende en dags arbeid i uken, får senterparti-toppen Marit Arnstads tvillingsøster 450.000 kroner av Olje- og energidepartementet (OED) - eksklusive moms.

Eli Arnstad mottar samtidig full lønn fra Enova i et halvt år. Hennes årslønn i Enova lå på over en millioner kroner i året.

Les også: - Brudd på arbeidsmiljøloven i Enova

Bryter med reglementet

Kontrakten bryter med reglene for offentlige anskaffelser, ifølge DN.

Til avisen sier Åslaug Haga at departmentet inngikk avtalen med Arnstad fordi departementet har betydelig behov for kompetanse og arbeidskraft innen fagområdet fornybar energi.

Det skal være OED som tok initativet til avtalen.

(http://e24.no/makro-og-politikk/article2345657.ece#VG)

***   ***   ***


Det er merkelig at enkelte skal være SÅ gode at de fortjener så mye i lønn...men departementene gjør tydeligvis hva de vil....det er vel nok en vennetjeneste som betales av skattebetalernes penger...

 
 
Dockmamman, en liten mus i ett stort hus

Dockmamman, en liten mus i ett stort hus

3 april 2008 09:08

tänkmom vi kunde mötas en dag, en tripp till norge en helg kan jag tänka mig.

Ska ni inte mot Östra Jämtland, har lite skojiga garner till billigt pris en del är ca: 10-15 kr billigare än i affärer...

har inte så mcyket sorter nu men du kan få bilder för det kan ju vara billigare att skicka till en adress i idre än till Norge eftersom de vill ha tull när man skickar större paket.

Säg till om du vill kika så skickar jag bilder/Kram

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

3 april 2008 09:19

Dockmamman: Jeg vet faktisk ikke hvor vi skal, er ikke god på svensk geografi....
Det er ikke engang HELT SIKKERT at vi kjører over grensen den lørdagen....Jeg ønsker og håper...

 
christel

christel

3 april 2008 09:54

vad du jobbar o står i sissi. Trodde att ni hade bättre sjukvård i Norge men det verkar vara lika krisigt överallt, dom bara drar in o sparar hela tiden.
Va nu rädd om dig kram christel

http://www.kristallens.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Ovido - Quiz & Flashcards