Direktlänk till inlägg 26 januari 2008

Trønder tekanne

Av sissi-mor - 26 januari 2008 17:09

På vei hjem fra den turen i Östersund stoppet vi i Trondheim. Min eldste datter bodde der på den tiden.

Trondheim er nok en av landets mest sjarmerende byer, med nydelige mennesker også. Spesielt de i butikkene er hyggelige og hjelpsomme, og veldig trivelige.

Jeg kom i alle fall over en liten, men overfylt butikk inneklemt i et lite smug mellom to gater. Hadde aldri vært der før, og lengst inne ser jeg jammen en tekanne! Åler meg frem i trengselen og finner tekannen.

Selvfølgelig måtte jeg HA den! Siden jeg, nesten MOT ALLE ODDS, hadde funnet denne butikken, og fått øye på tekannen helt fra inngangsdøren var det vel skjebnebestemt at den skulle til meg!!!

Og prisen? Ja, det var der stakkars Sissi-mor nesten fikk pustebesvær av sjokk! 98 kroner!  Det sto det på lappen som hang på kannen!! 98 kroner!!Men kunne jeg virkelig tro på det? Nei, på ingen måte!

Klok av skade tok jeg med meg kannen bort til kassen, og spurte om det virkelig var prisen som sto på kannen. "98 kroner koster den" sa den hyggelige unge jenta som jobbet der.  "Bare 98 kroner?" spurte jeg, og var nesten flau over å høres litt....mistenksom ut. "Ikke 298 eller noe sånt?" prøvde jeg meg. "Bare 98 kroner??" Da det var bekreftet noen ganger fikk jeg omsider åpnet pengepungen og betalt.

Ekspeditrisen tenkte nok at jeg var usedvanlig treg i oppfattelsen, men hun visste jo ikke hvilke erfaringer jeg hadde gjort meg på shopping i det store utland dagen før, heller da.


 
 
Kupka

Kupka

26 januari 2008 17:55

Tack för din kommentar på min blogg. Visst finns det korkade politiker? Det är nog samma världen runt. Härliga te-kannor du har samlat på dig. Och 98 kr var verkligen billigt för en så snygg kanna! Kram

http://kupka.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

26 januari 2008 21:36

Kupka: nei, prisen på en så flott kanne er uslåelig. Lenge siden sist jeg kjøpte en tekanne nå, var faktisk denne. Men det er ikke noe man bestemmer seg for å gå ut og kjøpe, man simpelthen bare KOMMER OVER den perfekte..(nesten som å finne en kjæreste, vil jeg tro...)

 
Heklejenta

Heklejenta

28 januari 2008 16:10

Denne kannen likte jeg knallgodt! Dette var kanne for te-elskeren meg :)

http://blogg.hobbyboden.com/Heklejenta

 
Ingen bild

Sissi

28 januari 2008 21:13

Heklejenta: Denne her er både fin og nett, men det er allikevel den store fra östersund jeg bruker i det daglige. Er nå bare blitt sånn...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards