Direktlänk till inlägg 18 januari 2008

FLAGGET TIL TOPPS!!!!

Av sissi-mor - 18 januari 2008 10:37

Her er det kjempeglede i dag. og nå vet jeg hvordan det føles å være mamma til et GENI!!!

Min DYKTIGE datter M har vært på bytur i dag - på Biltilsynet. I dag var den store dagen kommet; hun skulle ta teoriprøven til førerkortet! Jeg vet ikke hvem som var mest nervøs; sikkert jeg! Det siste hun mumlet før hun gikk inn på det rommet prøven skulle foregå var at hun kom ikke til å få noen rette.

Prøven har 45 spørsmål, og for å bestå kan man ha max 7 feil. Hører også at det er 80% stryk på teorien i "vår" by.  Det vil si at 8 stryker, og 2 klarer de...så man måtte jo håpe at hun var blant de to da:)

Jeg satt ute i bilen i kuldegrader og strikket mens hun var inne. Jaja, strikket og strikket, jeg ser jeg får litt arbeid med å ta opp et par masker som hadde falt ned da jeg satt og vrikket på strikkepinnene med de nervøse, kalde fingrene mine.

Jeg hadde parkert slik at jeg så rett inn på skranken der hun måtte henvende seg ETTER prøven - for liksom å lodde stemningen. Tenk om hun hadde rett før hun gikk inn - INGEN rette! Hva sier man til trøst da? GÅR DET AN, forresten å få null av førtifem rette?  Dette er jo tross alt en teoriprøve til førerkort, ikke den internasjonale finalen i MelodiGrand Prix - der har jo Norge tradisjon for 0 poeng. (Er det Melodifestivalen dere kaller det i Sverige, tro)

Så så jeg M stå ved skranken....munnvikene pekte oppover, DET kunne jeg se gjennom de delvis tilfrosne vinduene. Så på bevegelsene da hun kom ut at hun hadde klart det!! Hun KUNNE jo ha vinket som besatt med bekreftelsen på arket i sjokk eller desperasjon over stryk, men det virket ikke slik heller.

3 FEIL - hørte jeg hun ropte før hun fikk opp bildøren. Jeg trodde jeg skulle få pustebesvær av glede!  Hun hadde klart det ved første forsøk - og med god margin også.

Ja, hun har det etter MEG:) Ikke for å skryte, ta noe av æren eller noe sånt, men  fakta er nå fakta.  Her feirer vi med flagget til topps, og Pus er ekstatisk av glede på eierens vegne.

Jeg skal sette meg med en stor kanne te nå, og se om jeg kan redde hælen på sokken, eller om jeg må rekke opp og begynne på nytt med den.



 
 
Charlotte

Charlotte

18 januari 2008 11:04

Grattis Grattis!! Var stolta båda två.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marit

18 januari 2008 11:28

Stakkars pus må jeg si. Vekket vell henne for å gi henne det dårlige hjemme lagde flagget. Og en strikkepinne? Stakkars Pusilite! :)

 
Ingen bild

ståle

18 januari 2008 11:35

Gratulerer med M!

 
Ingen bild

Sissi

18 januari 2008 11:36

Lotta: Gratualsjoner overbringes - jeg regner med hun er inne på bloggen jevnlig og snoker rundt i mine private og personlige tanker og følelser... Privatliv? Neida...
Marit: Pus stormet opp fra sofaen i avsindig glede over å få muligheten til å holde et flagg.

 
Ingen bild

Sissi

18 januari 2008 11:53

Ståle: Du kan tro hun pratet og pratet om sin store glede hele veien fra biltilsynet og til skolen. Aner meg at hun ikke tier stille der heller.

 
Ingen bild

Ståle

18 januari 2008 14:14

Stakars klasse. Får håpe de ikke ser på henne som et helt håpløst tilfelle.

Jeg kom på en til. Er det sendt ut varsel til hele kommunen om at hun snart kan kjøre bil alene. Alle lyktestolper må polstres innen den tid.

 
Leva

Leva

18 januari 2008 15:05

Stort grattis till dottern :) och till den stolte modern *s* Kram

http://leva.bloggagratis.se

 
Sissi

Sissi

18 januari 2008 22:38

Ståle: Jeg har ikke tenkt på lyktestolpene da, men vurderer nabovarsel-
Leva: Takk for den:) Nettopp kommet fra jobb nå, så nå skal jeg kose meg litt, tenker jeg. Skal ialle fall IKKE legge meg tidlig.

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
Ingen bild

lille barn

19 januari 2008 21:49

Pus ser veldig glad ut må jeg si

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards