Direktlänk till inlägg 24 september 2008

- Bør overvektige få kjøpe fastfood?

Av sissi-mor - 24 september 2008 13:02


Ja, dette er et tema de diskuterer inne på www.vg.no for tiden.

Det er et brennbart tema...i likhet med forbud mot spilling på nett, forbud mot spilleautomater, forbud mot det meste, kan det virke som....


Jeg vet ikke hva som er rett eller galt....man kan si overvektige får en del helseproblemer pga overvekten, slik at de legger beslag på sykehus, leger...

Er det rett at Staten skal bestemme hva vi skal få lov og ikke lov til?

Skal man ha LOV til å spise seg syk og overvektig...

Skal det f.eks bli forbud mot SUKKER i mat....?

Fett i mat....?

Er det BARE fastfood man ikke skal få kjøpe dersom man er over en viss vekt?

Eller skal man ikke få kjøpe kaker/tårta, snacks, coca cola...??


Det er ikke lett å vite hva som er rett og galt, men det ville vært ille om JEG ikke kunne blitt med sønnen min inn på Burger King en gang eller to i året fordi jeg veier sånn og ikke slik....

(bildet fant jeg på nett i vinter i forbindelse med en artikkel der, og referanse til bildet finnes der..)

 
 
Ingen bild

charlotte

24 september 2008 13:25

Nej förbud tror jag inte på, mer på information när det gäller övervikt. Men all övervikt beror nog inte på att man äter för mycket, det finns säkert medicinska själ också att man blir överviktig. Cortison ökar visst vikten har jag förstått. Damen på bilden är i klass med min brors vikt. Jag skulle kunna skriva spaltmeter om övervikt men får väl göra det i min blogg kanske en dag.

 
Ingen bild

Sissi

24 september 2008 13:55

Lotta: Jeg tror det er mer i disse tilsetningsstoffene i maten enn det vi vet i dag også!!! hvem vet om ikke alle disse E-stoffene samlet kan gjøre at enkelte legger mer på seg enn andre.... Og hva med veksthormoner i kjøtt....for at dyrene skal vokse raskere??
Det er mye skummelt i maten vi spiser, og jeg tror ikke det BARE er mengden,,,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards