Direktlänk till inlägg 11 september 2008

Jeg gir en utmerkelse til...

Av sissi-mor - 11 september 2008 11:57


For et par dager siden fikk jeg en utmerkelse, og jeg ga den videre til noen av bloggvennene mine.


Men nå har jeg veldig lyst til å gi en til min datter lusa, etter å ha sett innom hennes blogg nå nylig.

Hun blir 16 til jul, og har nettopp begynt første året på videregående. Hun er veldig flink til å tenke, prate og skrive - og jeg har jo oppdaget at hun er i ferd med å bli en ettertenksom, ung dame, og hun reflekterer over vanskelige tema i livet også.


Lenge har vi snakket om organdonasjon, og hun har virkelig satt seg inn i dette tema, selv om det er et vanskelig tema.

Egentlig er dette er tema ALLE burde tenkt gjennom, for det er viktig.


Vi vil vel gjerne alle at våre barn skal FÅ organer som vil redde livet deres dersom det skulle være nødvendig----

---men har vi tenkt over muligheten for at våre barn skal GI organer dersom så ille skulle skje at de døde på en måte der organer skulle kunne reddes??


Hun har et godt poeng, datteren min, og jeg er stolt av hennes synspunkt og argument FOR donasjon, og dette spurte hun sin far om:

 Hva skal du med organene mine når jeg er død???

Man kan faktisk gi bort organer som kan hjelpe MANGE....


Så, jeg MÅ gi en utmerkelse til min bloggende datter!!!


 
 
Christa

Christa

11 september 2008 12:24

Du kan verkligen vara stolt över din dotter.
Även om hennes far försöker stoppa henne nu så kommer hon få sin vilja igenom när hon blir 18.
En stark och god tjej är hon.
Kram
Christa

http://hissen.blogg.se

 
Ingen bild

Sissi

11 september 2008 13:11

christa: ja, jeg synes hun er flott:) Sjansene til å donere organer er jo heldigvis liten for oss alle, men man VET jo aldri...

 
Lusa

Lusa

11 september 2008 16:39

:-) Så koselig !

http://lusa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Snille mor

11 september 2008 22:47

lusa: Ja, jeg tenkte det:)

 
eva

eva

12 september 2008 11:52

Här i Sverige har vi ett donationsregister, där du som privatperson kan fylla i vad du vill ska ske med dina organ när du dör. Gäller myndiga personer. Du kan välja att donera till någon person eller till forskning. Vet man inte den avlidnas till organdonation, så är det upp till de anhöriga att bestämma. Men det kan ju inte vara lätt för dem. De kanske befinner sig i chock och sorg och ska då ta ställning till organdonation. Jag har ett kort i min plånbok där det står att jag är villig att donera mina organ den dag jag dör, mina anhöriga vet även om detta. En viktig fråga att ta ställning till. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

12 september 2008 11:58

eva: Ja, det er så viktig, og det er ikke lett å ta en slik avgjørelse der og da, når man ikke har tenkt over det før.
Problemet vårt er at en fraværende far etter loven har all mulig rett til å styre våre liv slik han finner det for godt. Enten det gjelder dette, eller ungenes bankkonti..han må godkjenne uttak, selv om han ALDRI setter inn penger, eller har noe med ungene å gjøre.-
Det er faktisk veldig irriterende, og føles urettferdig.
men slik er det...

 
Lusa

Lusa

12 september 2008 20:07

Ja, sånn er det . Men er jeg heldig slipper jeg å ha noe organdonasjonspapirer osv før jeg er atten og bestemmer selv :-)

http://lusa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

12 september 2008 22:46

Lusa: Sånn er det og det blir nok bra til slutt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards