Direktlänk till inlägg 30 maj 2008

Utstyr til neste uke

Av sissi-mor - 30 maj 2008 08:19


På foreldremøtet i går var det info om hva ungene skal pakke med seg til leirskoleoppholdet neste uke.

Siden det er sjø-aktiviteter må de naturligvis har redningsvester med seg. Men det har ikke min sønn. Vi har ikke båt, og er aldri på sjøen, så redningsvest har han ikke.

Jeg sendte med et brev til læreren nå der jeg spurte om det er mulighet til å leie eller låne redningsvest på leirskolen. Jeg sa som sant var at jeg synes det er en "unødvendig" utgift med tanke på at den brukes i et par dager bare.

Det er ikke det at jeg ikke ønsker trygghet for sønnen min, men det er så mye annet vi også trenger av utstyr og klær, så det er et prioriteringsspørsmål økonomisk sett.

Jeg kunne jo gitt ham redningsvest i 13 årsgave, men det blir feil det også, for man vil jo ikke gi gaver som man vet ikke blir brukt noe særlig heller da.

Hadde de valgt leirsted på fjellet ville vi sluppet redningsvest.  Det er faktisk ikke alle som bor ved kysten som har båt eller ferdes på sjøen, men det er vel ikke slike hensyn skolen skal ta.

Samtidig så kan ikke skolen pålegge foreldrene utgifter, og leirskoler SKAL være gratis. Men samtidig vil jeg jo ikke at sønnen min ikke skal få prøve aktiviteter sammen med de andre heller da, pga økonomi.


Det ordner seg nok, på et eller annet vis - det pleier jo gjøre det, alt dette jordiske.

 
 
Ingen bild

Charlotte

30 maj 2008 08:31

har du hört med bransstation om de hyr ut flytvästar? De har gjort det här i vår kommun vet jag, har du kollat med grannar eller släkt om de har? Men om de ska på lägerskola och det är en ordnad sådan borde det väl finnas flytvästar där, är konstigt om de ska ha med sig egen tycker jag. Har S kollat med klasskamrater? Kanske någon har ett syskon som kan låna ut sin. Flytvästar är ju förbrukningsvara så jag skulle inte heller vilja köpa en bara för ett par dagar när man inte har användning för den så ofta. Vi har strålane sol och säkert 15 grader varmt redan!

 
Ingen bild

Sissi

30 maj 2008 08:34

Lotta: Vi har ikke brannstasjon på samme måte som i byene her hos oss. Familien min er ikke båtfolk, så vi har ikke slikt. Tove og de har båt, men ungene hennes er mindre enn mine. Naboene har unger under 8 år.
Får håpe at leirskolen har. Hvis ikke får vi bare kjøpe da, det er ikke annet å gjøre med det.
men vil ikke bekymre meg om det før jeg MÅ..

 
Ingen bild

Ellen

30 maj 2008 09:28

Det må jo ordne seg. De har jo sikkert noe ekstra der ute på leirskolen - kan vel ikke være noe enestående tilfelle. Det har vel hendt at noen av ungene har glemt å få med seg vesten og, og de kan jo ikke bare sende dem hjem for å hente dem.

Og en redningsvest er DYR. Ingen god investering dersom man ikke kommer til å bruke den!

 
Ingen bild

Sissi

30 maj 2008 10:27

Ellen: Ja, jeg regner med at de må ha noe som kan leies eller lånes ut.
Vi får høre hva Sindre sier når han kommer hjem. De er på stadion og har fotballturnering i dag. Godt å slippe skolen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards