Direktlänk till inlägg 28 maj 2008

Dette er forferdelig trist

Av sissi-mor - 28 maj 2008 14:30

La ut sin syv uker gamle baby for salg

 Forlangte 50 000 kroner.


Et par fra Vancouver i Canada la sin sju dager gamle baby ut for salg på internett, ifølge kanadisk politi.


The Vancouver Sun skriver at salgsteksten på nettstedet craigslist.org lød som følger:

- En ny babyjente. Sju dager gammel, sunn og veldig søt. Har ikke råd, det var uventet. Ser etter et godt hjem. Vær så snill  og ring med en gang.



Babyen blir nå tatt hånd om av sosialarbeidere, mens foreldrene er under etterforskning for menneskehandel.

Barnet ble lagt ut for salg i en annonse på en gratis og populær nettside i Canada, der paret tilbød jenta for 10.000 dollar (50.000 kroner).

- Både faren og moren er kjenninger av politiet og har en lang historie bak seg med rusproblemer, sa polititalsmann Tim Fanning tirsdag.

Ifølge Vancouver Sun hevder paret at nettannonsen var en spøk. Politiet som rykket ut fant babyen i parets leilighet.

En lignende sak blir etterforsket i Bayern i Tyskland der et par la babyen sin ut for salg på eBay for en startpris på 1 euro (8 kroner).

( www.dagbladet.no)



 
 
Charlotte

Charlotte

28 maj 2008 16:19

Ja du milde, jag tycker det låter som en modern skröna, ungefär som den med råttan i pizzan och liknande. Om samma sak sker på flera olika säljsidor och i olika länder men de har samma innehåll så brukar det i regel vara en skröna. Idag har jag nedräkning till sommarlovet, det börjar kännas som om det är dags för det nu. Bara denna vecka tar slut så kommer det att kännas bättre. Ungarna har 6 skoldagar kvar varav 2 är "riktiga" skoldagar, som du kanske vet så har skolorna oftast sista veckan bara roliga saker för sig, som utflykter etc för alla betyg är satta och de har inte annat att göra. Så i praktiken går de inte 20 veckor per termin utan 18, för det tar alltid minst en vecka vid terminsstart (ibland mer) innan allt kommer igång. Märkligt eller hur? Vet inte om det är så just här där vi bor eller om det är utbrett över hela landet.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ellen

28 maj 2008 19:18

Dette er triste saker, men i disse tilfellene har i alle fall politi og sosialarbeidere mulighet for å gripe inn. Foreldreløse barn etter naturkatastrofene i Burma og Kina har nok ikke samme vern. Her skjer det nok verre ting enn vi orker å forestille oss.

 
Leva som fyndat snygga Vagabondskor

Leva som fyndat snygga Vagabondskor

28 maj 2008 20:14

Usch, jag blir så illa berörd när jag läser om sånt här. Sånt här kan få mig att börja gråta!
Hoppas att din dag varit fin.
Kram i stora lass från mig

http://mininreresa.wordpress.com

 
Ingen bild

Charlotte

28 maj 2008 20:52

God kväll! Nu är konserten över och den var riktigt bra och för första gången sjöng de flera låtar också. Så var den perioden i våra liv slut, det var sista konserten med denna klass. Hur det blir i höst för M vet vi inte än. Vi får se. Nu är han på restaurang, vet inte när han kommer men jag hoppas maten var färdig när de kom så de slipper vänta. Ja du, vemodigt men samtidigt ska det bli så skönt att gå vidare och slippa grundskolan. Det är dags nu efter så många år. Tänkte på detta du skrev om kontaktperson, sådant har vi inte i Sverige, det skriver man bara in om man hamnar på sjukhus. Så jag gissar på att om det händer något så får de lov att leta fram nära släktingar eller familj. Jag har aldrig hört talas om att man kan skriva in kontaktperson i sina papper på sjukhuset. Jag har väl inga där ens vad jag vet.

 
Ingen bild

Sissi

28 maj 2008 21:32

lotta: Tror de slutter 19.el 20.juni her. Pleier å¨være omtrent da. Sindre skal på overnatting/leirskole neste uke i 3 netter og han gleder seg.

Ellen: De i Burma og Kina har det grusomt, det er jo utrolig mange foreldreløse der nå - og det er vel mange, mange fler som de ikke vet om....tenk alle de UREGISTRERTE barna i Kina.

leva: Dagen min var bra:) Godt å ha deg her igjen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards