Direktlänk till inlägg 22 maj 2008

Jeg har dårlig samvittighet

Av sissi-mor - 22 maj 2008 14:40

Jeg sitter her og har dårlig samvittighet, og kjenner en del på at jeg ikke er den moren jeg har lyst til å være: en god en.


Nå har sønnen min gledet seg en stund til å være reserve på Tinestafetten i Molde. Og jeg har gledet meg med ham.

MEN.....nå kommer han hjem fra skolen og sier at jeg må kjøre, for det er ikke plass til han i den andre bilen allikevel.

Ja, da skjedde det som førte til min dårlige samvittighet: Jeg ble irritert for at jeg måtte bli med!

Og han jo det at jeg ikke hadde lyst å kjøre 33 km til gamlestadion i ettermiddag da...og stå der i silregnet i noen timer....

Da følte jeg meg veldig lusen, og en VELDIG dårlig mor når jeg vet han har hatt det tøft og stritt på skolen...og når han endelig GLEDER seg til noe så blir jeg sur for at jeg MÅ bli med...

...hva slags støttende og oppmuntrende mor er JEG da??? 

Gud, jeg er en kjempedårlig mor, jeg kjenner i alle fall det helt klart her jeg sitter! Egoistisk og lite støttende er jeg i alle fall.


Sønnen min kan jo ikke noe for at jeg hadde lyst til å sitte hjemme og slappe av i ettermiddag heller. Så i dag blir det TINE stafett på meg, og så skal vi handle godis for 50 kroner til nattens begivenheter på skolen...


 
 
Anneli

Anneli

22 maj 2008 15:45

Är det något som ens älskade barn kan göra så är det att ge en dåligt samvete. Jag förstår precis hur du känner det. Här är det sällan jag kan planera något för det är alltid någon som "glömt" nämna vad det nu kan vara.

Jag brukar säga till gubben att det kommer en dag då vi saknar att det alltid händer något.

Hoppas det blev en bra eftermiddag i allafall!!

http://annelius.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

22 maj 2008 16:21

Anneli: Jeg tror nok det går bra:) NÅ har i det minste regnet stoppet, og solen er fremme. Jeg vil velge å tro at det holder seg slik resten av kvelden, da.

 
Charlotte

Charlotte

22 maj 2008 18:07

Tycker inte det är konstigt att du känner så, jag gör det ibland. Varje tisdag sitter jag och väntar på M när han spelar fiol, hans busskort gäller inte kvällar så jag kör honom, ibland är stora M med och då går vi på promenad. Annars har jag löst det med att ta med stickning eller bok. Att åka hem emellan är inte försvarbart så dyr som bensinen är. Men visst händer det att jag känner att jag inte har lust. Jag tycker inte man ska ha dåligt samvete för det, att vara mamma innebär väl inte att offra sig helt alltid. Men jag tror nog S är jätteglad att ni åkte. Fast ska jag tycke något så kunde besked om att han inte fick plats i någon bil ha kommit tidigare! Och dessutom tycker jag de ska skämmas som ber honom vara med och sedan får han ordna sig dit själv. Nu har jag tyckt nog för idag.

http://charlottas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards