Direktlänk till inlägg 22 maj 2008

Telefon-angst?

Av sissi-mor - 22 maj 2008 12:09

Telefon-angst. Telefonangst...

Jeg lurer på om jeg kanskje "lider" av nettopp det. Jeg har egentlig aldri tenkt over det før, men i dag slo det meg at  jeg har noe som kan kalles angst for telefon. For å telefonere.


I formiddag skulle jeg ringe dyrlege, og som vanlig måtte jeg puste dypt både to og tre ganger før jeg slo nummeret. Til tross for at jeg hadde brukt lang tid på å psyke meg opp til å ringe.

Det er like vanskelig å ringe til legesenteret, til frisøren...hvem som helst utenom familien.

Har ikke samme forholdet til å svare i telefonen da.


Jeg har en slik jobb at jeg må ringe i blant, og i alle de år jeg jobbet i Posten var jeg nødt til å ringe mye, men jeg ble aldri helt fortrolig med det.

Merkelig, synes jeg.

Men synes det er ok at jeg har funnet en diagnose på det. Sikkert ikke mange som har det. Kanskje er det bare jeg som er merkelig og rar på dette området. Antagelig.

Telefonangst...

 
 
Charlotte

Charlotte

22 maj 2008 13:41

Nej du är inte ensam, jag gillar inte heller att ringa upp tycker man så ofta får svar av någon sur person som börjar tjata om hur mycket de har att göra så de knappt har tid att svara, ja inte kontigt om man inleder ett samtal så att det tar tid. Gillar inte att ringa upp som sagt men det går väl att prata om jag blir uppringd.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

lille barn

22 maj 2008 13:43

Da er du som meg da. JEg liker heller ikke å ringe til andre enn familie....
Bruker å psyke meg opp lenge først.

 
eva

eva

22 maj 2008 14:35

Du nog inte den ende som tycker att det är jobbigt att ringa telefonsamtal. Mig själv gör det inget, men jag vet att min mamma hatar det. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

22 maj 2008 14:39

Lotta: Jeg kan veldig godt prate når kontakten vel er etablert, men akkurat det å ringe.....ÆSJ!!

Lille barn: ....elller DU er som meg, siden jeg er eldre enn deg.. Nå blir jeg stresset her for et blinker oransje her og du er på msn... Da blir jeg så stresset fordi det skjer to ting på en gang mens jeg er på dataen..

eva: Det er helt ok å svare når noen ringer, og det er veldig ok å prate¨når jeg først har fått svar i andre enden...Men det er verst å bestemme seg og slå nummeret...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards