Direktlänk till inlägg 20 maj 2008

Melodifestivalen

Av sissi-mor - 20 maj 2008 12:50


- Sverige vinner! 

I en uoffisiell kåring fra BBC News har Eurosong-fans fra hvert av de 43 landene som deltar gitt poeng til sine favoritter. Sverige troner på topp, mens Norge må ta til takke med en niende plass.

Listen er kanskje ikke så uventet. Charlotte Perrelli har vunnet den internasjonale Melodi Grand Prix-finalen før, i 1999, og er forlengst utropt til en av årets favoritter med låten «Hero».

Her er BBCs liste over de ti landene som de tror topper årets Eurovision.

1. Sverige
2. Ukraina
3. Sveits
4. Serbia
5. Russland
6. Portugal
7. Armenia
8. Island
9. Norge
10. Hellas

For første gang i Melodi Grand Prix skal det holdes to semifinaler for å velge ut hvilke land som får delta i selve finalen.

Norge deltar i den første av de to, som sendes på NRK1 tirsdag kveld kl. 21.

( http://www.abcnyheter.no/node/67018 )


***   ***   ***

Dette programmet har blitt så uintressant for meg at jeg vet ikke engang om jeg skal se det på tv...

Jeg TROR jeg har hørt den norske sangen, men...festet seg ikke hos meg, nei...

 
 
eva

eva

20 maj 2008 13:46

Ja, till helgen får vi se om de har rätt. Är inte intresserad av eurovision-songcontest, så jag ska inte titta, men jag lär ju inte undgå att höra villka som vann dagen efter. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Charlotte

20 maj 2008 13:52

Jag tror inte Sverige vinner! Jag tror inte ens de kommer till final, för alla länder i "öst" röstar på varandra och ger 12 poäng så nä jag tror faktiskt inte hon går vidare. Norge har varit favorit här!

 
Ingen bild

Sissi

20 maj 2008 14:25

eva: Dersom ungene skal se på så vil jeg nok få det med meg, men selve programmet blir bare dårligere og dårligere. Var på topp på 70 tallet og begynnelsen av 80 tallet. ABBA var flotte da:)

lotta: Konkurransen var bedre før Øst Europa ble med. De stemmer frem hverandre, og så gir Norge 12 poeng til Sverige, og Sverige gir sine poeng til alle unntatt Sverige, og begge land gir 10 til Danmark....
Jeg liker ikke den norske...dersom det da er den sangen jeg har hørt..

 
Heklejenta/Berit

Heklejenta/Berit

20 maj 2008 18:57

Uansett hvilken plass Norge kommer på, så liker jeg den melodien godt. Synes den er knallfin.

http://blogg.hobbyboden.com/Heklejenta

 
Ingen bild

Sissi

20 maj 2008 20:43

Berit: Jeg må nesten bare se programmet i kveld allikevel, for den sangen JEG trodde vi stilte med i kveld er det i hvertfall ikke!!
Kanskje liker jeg til og med Norge sin sang når jeg får høre den???

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards