Direktlänk till inlägg 19 maj 2008

17. mai - Jutulhogget

Av sissi-mor - 19 maj 2008 19:20


På selveste nasjonaldagen dro vi til Jutulhogget, og det var virkelig et imponerende skue!


På informasjonstavlen ved veien står følgende inskripsjon:


Hogget er så dypt

at velter noen stein utover,

kommer ikke svar tilbake

før halve Fadervår er lest.

Jutulhogget er Nord Europas største canyon. Den er 2,5 km lang, har en dybde på 240 meter, og er 150-500 m bred.

Det er synd bildene mine ikke på noen måte yter en slik storslått natur rettferdighet, men jeg håper det kan gi et lite inntrykk allikevel.

Det er et praktfullt og mektig skue, og man føler seg ikke spesielt stor der man står og beunder det ovenfra.


 
 
eva

eva

19 maj 2008 20:20

Att fånga djupet är alltid svårt med kameran, det måste upplevas i verkligheten. Ha en bra kväll. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

19 maj 2008 20:31

eva: Jeg tok bedre bilder med digitalkameraet, men får ikke til å overføre bildene til pc'en. Det er nytt kamera for meg da...

 
Ingen bild

Charlotte

20 maj 2008 07:49

Fina foton från resan, vad kul att se L:s firma också. Du är dig lik du, du ser ju precis lika ut som när vi sist sågs för en evighet sedan. T ska till skolan om en stund och stora M försöker gå till jobbet men kommer aldrig iväg.

 
Ingen bild

Sissi

20 maj 2008 08:25

Lotta: Ja, jeg har ikke forandret meg stort siden vi møttes sist...i forrige århundre? Men du er ikke akkurat fremmed å se på du heller da!!
Vi eldes nok med ynde og gratie, skal du se!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Ovido - Quiz & Flashcards