Direktlänk till inlägg 18 maj 2008

Enda et kaffebesøk

Av sissi-mor - 18 maj 2008 23:04


Det er ikke dumt å være gjest!

Nå  har vi nettopp kommet hjem etter å ha vært i kaffebesøk hos min svigersønns bestemor:)  Og hvilken trivelig dame!! Skjønner godt at min datter trives med svigerfamilien sin!!

Jeg fikk se et sengeteppe hun holder på å strikke. I tynt, hvitt garn, et nydelig mønster. Dette var hennes sjette sengeteppe, og hun gir dem bort i gaver!  Det er tydelig at enkelte driver det lenger enn til sokker!


Hun bor i et sjarmerende hus, som helt sikkert har personlighet i tillegg til den åpenbare sjarmen vi så øyeblikkelig.

Og hvilken oppdekning! Iskake, ostekake, sjokoladekake og fyrstekake...og kjeks.

Når man er gjest går man fra kaffebord til kaffebord - og det kan man fort venne seg til!



 
 
eva

eva

19 maj 2008 06:40

Ja, hos äldre personer brukar kakbordet bjuda på både det ena och det andra. Kul för dig att få träffa släktingar till svärsonen. Ha en bra dag. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

19 maj 2008 13:33

Det är något visst med er norrmän. När det bjuds till kaffe finns det sååå mycket gott att äta av!
Min mans kamrat, sedan barndommen, har en Mor som är norsk. Hon har ALLTID så gott kaffebröd. Hembakat är det dessutom, trots att hon är väl över 80 år.
När man går därifrån är man glad över att man åkte dit, OCH mätt på både kaffe och kakor.
Samma med min norska arbetskamrat. Vill gärna bjuda med sig av hembakat! Å vi andra äter och njuter!
Kan tro att du hade det trevligt hos denna dam!
Kram!

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Xena

19 maj 2008 13:43

Nu blev jag sugen på kakor. Det lät verkligt gott.

Jag funderar på om jag kanske ska lägga ut en bild på det överkast som jag håller på att virka någon dag.. Hmm Vi får se

Ha en fin dag
Xena

 
Ingen bild

Sissi

19 maj 2008 18:43

eva: Nå er jeg hjemme, og det kjennes også godt. Jeg må bli bedre til å bake dersom jeg skal bli en slik koselig gammel dame med fullt kakebord:)

yvonne: Jeg trodde dere svensker også bakte og serverte---- Jeg må komme innom deg en gang og sjekke....

Xena: Legg det ut!!!! kaker er vel stort sett bestandig godt!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards