Direktlänk till inlägg 27 januari 2008

Ungdomsskole forbyr banning - elever utvises

Av sissi-mor - 27 januari 2008 14:12

Dersom en elev bryter de nye reglene og sier et av ordene som står på listen, blir eleven sendt direkte til rektor. Der må eleven selv ringe foreldrene og fortelle hva han har sagt, og deretter vente til de kommer og henter ham.
En arbeidsgruppe bestående av rektor, lærere, foreldre og elever er nedsatt for å bestemme hva som er forbudt, og hvilke konsekvenser brudd skal få.
Lederen for foreldrenes arbeidsutvalg, Kjell-Einar Hamnes tror det vil være effektivt å utvise elever som bryter de nye reglene.
 Vi ønsker å håndheve skolens reglement på en bedre måte og innfører derfor nulltoleranse mot banning. Jeg har tro på at dette vil bidra positivt for skolen siden både elever og foreldre stiller seg bak forslaget, sier Hamnes.

Dette er fy-ordene:

1. Hore

2. Ord som beskriver det kvinnelige eller mannlige kjønnsorgan

3. Homo, bøg og andre ord som er ment trakasserende mot homofile

4. Jævlig, både i positiv og negativ kontekst. Det er ikke lov å si «Jævlig bra!»

5. Faen

6. Bitch

7. Fuck og alle andre ord som inneholder fuck, f.eks motherfucker

8. Helvete

* Dette er åtte av ti banneord elevrådet ønsker å forby.


Dette gjelder en ungdomsskole i Tønsberg, og det gjenstår å se om dette vil spre om seg. Fyldigere omtale finner du her: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/elevavisen/artikkel.php?artid=515665

 
 
Charlotte

Charlotte

27 januari 2008 17:57

Ja du, börjar man förbjuda ord de må var hur hemska som helst vad kommer härnäst? Är det inte bättre att lära ungarna att man inte säger vissa saker till varandra. Det där skulle ha kunnat hänt här i Sverige också. Sissi, hoppas du haft en bra dag, lovar att jag kommer mer inom bloggen imorgon (även min egen)

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

27 januari 2008 22:42

Charlotte: Jeg vet ikke hva som nytter og ikke nytter. Når voksne sier slike ord på tv og til hverandre...hvordan kan ungene da vite at det ikke er ok å si det?

 
Ingen bild

Marit

28 januari 2008 21:40

Ja, lykke til med den! Tror ikke det funker så vanvittig bra, men ok..

 
Ingen bild

Sissi

29 januari 2008 06:25

marit: Elevne går for denne da, så...ikke godt å si hvordan det går.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Ovido - Quiz & Flashcards