Direktlänk till inlägg 19 januari 2008

Tenåringsforeldre! Se her!!!

Av sissi-mor - 19 januari 2008 12:46

Jeg lurer på en ting; hva pleier dere å gjøre når deres tenåringer skal på fest til venner og bekjente? Pleier dere å sende med dem alkohol selv om de er for unge til å kjøpe det selv? Kjøper dere tobakk til dem?

Jeg vet ikke aldersgrensen for å kjøpe alkohol og tobakk-varer i Sverige, men her i landet er det 18 årsgrense for øl og vin, tobakk, sigaretter, snus...

Jeg vet det er mange meninger om dette, og at enkelte foreldre konsekvent ikke sender med ungene alkohol. Andre sender med, "for da VET vi hva de drikker" Andre tillater ikke sine barn å smake alkohol.

Jeg må bare si at jeg ikke vet hva som er best, smartest...

Vil mine døtre la være å smake alkohol selv om jeg sier de ikke får lov? Er jeg naiv som tror at de ikke drikker når de vet de ikke er gamle nok? Skal jeg sende med dem noe herfra? Drikker de i så fall bare det jeg sender med, eller fortsetter de med annet når det medbragte er drukket? Man leser jo historier om folk som er blitt syke og til og med har dødd av farlig smugler-sprit...

Jeg synes ikke dette er lett. Jeg er så lei av "ALLE andre får...."

HJELP!!!

 
 
Charlotte

Charlotte

19 januari 2008 14:40

Jag är inte den rätta att kommentera detta då mina pojkar inte går på fest och de dricker inte alkohol hemma ens. T har fått smaka cider och likör EN gång men han gillade det inte alls. Jag tror inte du ska tro på detta "att alla andra får", ta kontakt med de andra föräldrarna och hör hur de ställer sig till det. M är 18 snart så där har du väl inte mycket att säga till om kan jag tro. Men för A skull kanske du bör höra med hennes vänners föräldrar. Inte lätt detta alls och ett problem jag hittills har varit befriad ifrån, som tur är.

http://charlottas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards