Direktlänk till inlägg 19 januari 2008

Hvordan skal dette gå? Jeg skiter i miljøet!

Av sissi-mor - 19 januari 2008 10:45

I føgle det jeg leser i aviser og hører på nyhetene bor jeg i ett av verdens rikeste land. Jeg jobber det jeg kan, har kun 54,5% stilling, og for å få endene til å møtes tar jeg alle vakter jeg kan på jobb. Jeg har lån på hus og jeg har studielån. Så her sitter jeg med en halv stilling innen pleie-og omsorg, et kvinneyrke, og dermed lavtlønnet. Jeg har OVER 1 million i gjeld som jeg skal betale. I tillegg kommer alle andre utgifter man har.

I går kom elektrisitetsregningen, den er vel for 2 el 3 mnd, jeg er så sint at jeg klarer ikke huske det. Den kom på ufattelige 4.927 kroner 76 øre. FOR STRØM!! Joda, jeg slår av lys i rom vi ikke er i, bruker minst mulig tørketrommel, for den sluker strøm, jeg vet det. Min er i tillegg 18 år og sikkert enda mindre miljøvennlig. Varmt vann koster en del, men det trenger vi også. Jeg får innføre max én dusj pr uke , og så får vi bruke trusene to dager før vi vrenger dem og bruker dem to dager til. Mindre klær å vaske på denne måten. Varm middag annenhver søndag...

Joda, vi må tenke miljø  og spare og spare strøm. Jeg må nok slutte å blogge, for PC bruker strøm. Eller jeg kan bytte min ukentlige dusj mot 10 min PC bruk pr dag.

Nå skal lille Norge da sørge for at verdens Co2 utslipp reduseres, og etter hva som sies av de som styrer og leder dette landet så virker det som om det KUN er vi som skal ta oss av dette! For å redusere utslipp BØR bensinprisen fordobles!! 

Ja, 25 kroner for en liter bensin.....pytt sann; piece of cake!! Hva i all verden TENKER de på med sine høye lønninger? De tenker vel med den delen av kroppen de sitter på, og den er tydeligvis som oftest ute av drift. I alle fall ute av kontakt med virkeligheten.

Det som jeg må jobbe et år på å tjene har de tjent på en måneds tid eller to. For dem er neppe 5000 i strømregning så mye.

Men klima og miljø, DET er slike moteklisjéer man helst skal gjenta som et mantra til stadighet. Hva med all bilkjøring i USA; Japan, industri i det tidligere Sovjet, Kina...(Bildet er fra www.forskning.no) Hvor miljøvennlig er Bush sine tanks i Irak og det forurenser vel litt å sende våre norske soldater til Afganistan også?

Hva med all Co2 utslipp fra kyr og sauer i Australia, for eksempel? Så i et program at tarmgass fra slike utslipp faktisk er et STORT utslipp, det også.

Så jeg regner med at vi her i Norge som har politikere som helt alene skal redde verden snart får en FISE-AVGIFT også.

Slipper du en liten fjert så må du betale et gebyr!

Dyrere ute blant folk, hjemme får du prompe til halv pris!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards