Direktlänk till inlägg 3 januari 2008

Miss Marple

Av sissi-mor - 3 januari 2008 14:56

Endelig har jeg fått tak i en dvd med den "riktige" Miss Marple!  Jeg har elsket Agatha Christies bøker i sikkert 30 år, og miss Marple har vært favoritten. Allikevel har det ikke vært lett å finne filmer med Joan Hickson i hovedrollen. Jeg husker godt at disse filmene ble vist på tv for flere tiår siden, men ikke tilgjengelig på video/dvd. Men nå fant jeg altså denne her en av de siste dagene, og det er også en del 2!

Det betyr at jeg med tid og stunder skal få kose meg med ENDA flere episoder med denne sjarmerende, gamle damen. De titlene som er på denne utgaven er:

The Body in the library - 1984

A Murder is Announced - 1985

At Bertram's Hotel - 1987

4.50 from Paddington - 1987

Så i kveld skal jeg kose meg med en kanne te og strikking i sofakroken med Miss Marple. Jeg har verken lest boken eller sett innspilling av At Bertram's Hotel, så den skal bli ekstra spennende.


Jeg har flere dvd'er der Miss Marple spilles av Geraldine McEwan også.  Det tok litt tid uti første film før jeg klarre å forholde meg til at DETTE var Miss Marple! Hun virket litt for ungdommelig og sprek, synes jeg, men etter hvert synes jeg at også hun gjør en hederlig innsats.


Men de gamle er og blir eldst da - ingen tvil om det!

 
 
Marie

Marie

4 januari 2008 20:33

Håller med dig, Miss Maple är så bra (gillar också Agatha Christie sedan många år tillbaka) Och även jag håller på "samma" Miss Maple som du, det ska vara hon på bilden helst :)))

Fina sockor du gör!

http://stickat.bloggagratis.se

 
Ingen bild

HILDE SKOG

4 januari 2008 22:42

hei! så mange fine opal nøster du har og sokker.tenk jeg er så heldig å kjenne selveste maud på maudsgarn.vi har butikken hennes her i bygda.utrolig mye fint garn der.jeg strikker mye i opal.nydelig garn.lager gensrer.ullbukser,halser,sokker og div.mitt favorittgarn.finnes jeywalker oppskriten på norsk?de var nydelige.ikke sett det mønstret før.vennlig hilsen hilde

 
Ingen bild

Sissi i Norge

5 januari 2008 10:00

Marie: Jeg er helt syk etter å bestille enda endvd-boks med 4 nye episoder Miss Marple, men det får vente til neste måned. Det er så koselig å se henne igjen! Til og med jentene satt og så de to siste episodene i går.
Hilde: Jeg skal se om jeg får sendt deg det mønsteret til jaywalker. Mulig jeg har lagt lenke til det ved et annet bilde jeg har på bloggen, eller så TENKTE jeg å gjøre det, uten at det ble noe av. Hadde jeg hatt Mauds butikk i bygda ville jeg blitt ruinert:)Jeg ville BODD på butikken...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards