Alla inlägg under april 2009

Av sissi-mor - 5 april 2009 10:02


Her en en gudinneøvelse som står på dagens dato i min tidligere omtalte velvære-almanakk.


Se for deg månen som en innsjø i magen.

Kjenn freden.

Pust med magen,

pust inn månelys

og pust månelys ut.

Kjenn hvordan månens sølvaktige lys sprer seg

til hver celle i kroppen din.

Av sissi-mor - 5 april 2009 00:08


Jeg blir så sint og lei meg fordi at enkelte unger er drittsekker.


Her lar jeg (for meg)fremmede ungdommer komme inn i mitt hjem på vorspiel. En av dem som kom var ei som ALDRI har latt min datter komme hjem til dem på fest. Hun ba så fint om å få komme, og min datter sa til slutt ja. Jeg for min del mente det er dårlig gjort å sette en utenfor på den måten her.


De satt her, og stemningen var bra. Nå kom min datter gråtende hjem fordi at det var sagt at hjemmet hennes var som en bunkers, det var lite fint og masse i samme stilen.


Jeg blir trist og lei meg over at en møkk full 18 åring skal dømme meg og alt jeg strever for på denne måten. Ja, det er mye som KUNNE vært gjort med huset, men jeg har rett og slett ikke penger til det. Jeg har mer enn nok med å klare å BEHOLDE huset slik som det er...

Vi sørget for at alle kom seg trygt frem til festen, men fikk knapt takk for at vi kjørte en hel time frem og tilbake til festlokalet.


Jeg synes at folk kan tenke litt på andre før de slenger dritt ut av seg. Ord kan såre, selv om de sies for at den som sier det skal føle seg vittig og viktige.  

Av sissi-mor - 4 april 2009 11:57


Ja, jeg synes det er merkelig hvor fort tiden går, selv om man bare surrer rundt her hjemme og ikke får gjort noe spesielt.

Ute ville det vært fint i dag dersom det ikke hadde vært tåke. Den henger langt nedover fjellene, så det er litt trykkende og tungt. Nå er jeg klar for vår og varme dager.  Men det skal vi nok ikke få før sykemeldingen min er over og jeg er tilbake på jobb igjen - det ville vært veldig typisk i så fall.


På håndarbeidsfronten er det heller ikke mye å berette om...Holder på med et par sokker i raggegarn. Enkelt arbeid som går greit å strikke uten at man ser på det og uten å tenke på hva man holder på med. Fordelen er at når jeg strikker disse kan jeg lese samtidig:)


Av sissi-mor - 4 april 2009 09:33


Ønsker du å komme ut med

den du virkelig er,

vil du kunne få god hjelp av en

rød jaspis.


Siden jeg ikke vet stort om denne steinen heller, så sjekket jeg ut på nettet ( www.cornershop.no )


  Rød Jaspis :
Den er regnet som en av de beste steinene for å komme i kontakt med jordens dype og stabiliserende energi. Den stimulerer energinivået på en varsom måte . Absorberer alle former for negativitet.
Er kalt en beskyttelse og styrkestein, og gir mot til å snakke ut i forsamlinger og legge frem sine ideer og forslag. 

Fysiske egenskaper :
Den er følelsesmessig beroligende og fin å bruke når noen er bekymret eller trenger å roes ned. Hjelper for  nyrer, lever, blære og mage. 

Farge :
Rød. Kan ha sorte partier, bånd eller strek 

Chakra :Root

Stjernetegn : Vær, Kreps, Skorpion og Steinbukk


Bldet er funnet hos http://englene.no/catalog/product_info.php?products_id=636

Av sissi-mor - 3 april 2009 13:15


Nå fikk jeg nettopp sms fra min datter om at hun og samboer kommer i dag!! De skal være her første halvdel i påsken , og det er koselig at vi får helgen sammen også.

Egentlig skulle jeg ha jobbet natt denne helgen, men siden jeg er sykemeldt blir det faktisk enda mer tid sammen med dem.

Så det er aldri så galt at det ikke er godt for noe, ser det ut som.


Nå ble jeg glad!!

Av sissi-mor - 3 april 2009 09:20


Dagen min starter slik som jeg ikke liker at den starter; med uvisshet om hva den vil bringe. Om det er gode nyheter eller dårlige, det spiller ingen rolle. Jeg synes det er best å VITE hva jeg har å forholde meg til.


Eldstedatter kommer hjem til påske, og KANSKJE allerede i dag.... Det er en GOD nyhet, om jeg enn så lenge svever i uvisshet om de kommer i dag eller ikke. Ja, samboer og hyperaktiv katt som uten tvil lider av ADHD extreme blir naturligvis også med.

Så har yngstedatter og venninner tenkt seg på kino...skal jeg tre mil og hente i kveld??? Og siden jeg har  bilen pga av evt kinobesøk...skal jeg kl 23.30 kjøre 2,5 mil for å hente en annen datter som er ferdig på Kiwi på jobb da? Eller kan kjæresten hennes hente henne???

Hun skal ha vorspiel i morgen kveld, noe få venninner som er på samme russebil som henne. kl 19-23... MEN...så er det snakk om at noen andre venner HELLER vil hit enn der de egentlig skulle....."joda, klart de kan komme hit" hører jeg MIN stemme si, når det jeg EGENTLIG hadde tenkt ut var noe helt annet. MEN....så viser det seg at i alle fall EI bestevenninne kommer allerede kl 16 i morgen.....

Ehhh.....javel...? Da blir nå hun lenge her....

Men vi kan bare dekke på rundt bordet til enda en, for det spiller ingen rolle om vi er 6 eller 10..

Jeg syter og klager litt, men det er ikke negativt ment, egentlig. Jeg er så glad for at ungenes venner er ungdom som det er veldig koselig å ha besøk av.

Skal se om jeg finner igjen bildet av salongbordet mitt fra den gangen M hadde vors her i sommer.....

Det blir noe tomgods og diverse å plukke sammen etter at herskapet har gått, men det kan jeg ta før jeg inntar stuen min - selv om M har planer om SELV å rydde dagen etter.....

Av sissi-mor - 3 april 2009 09:16


Mudra: Press tuppen av tommelen og langfingeren på hver hånd lett

mot hverandre og sitt i ro slik noen minutter.

Du får styrket tålmodigheten din.

***   ***   ***

Dette står det, nemlig, for de av oss som vil ha styrket vår tålmodighet. Men så vet jo ikke jeg hva MUDRA er, så jeg måtte slå det opp! Det er slik vi som ikke går på skole tar til oss kunnskap og viten:)


mudra, betegner i buddhismens ikonografi de ulike håndgestene som Buddha eller andre skikkelser gjør for å uttrykke avgjørende øyeblikk i Buddhas liv (f.eks. bhumi-sparsha-mudra, jord-berørings-gesten, som viser øyeblikket der Buddha tar jorden til vitne om at han har nådd fullkommen oppvåkning) eller bestemte tilstander eller aktiviteter (meditasjon, undervisning, gavmildhet osv.). I mahayana-buddhismen blir et stort antall ulike symbolske håndgester anvendt av munkene i rituell sammenheng. I tantrismen kan mudra i tillegg betegne den mannlige utøverens virkelige eller visualiserte kvinnelige partner i forbindelse med bestemte ritualer og meditasjonspraksis.(kilde: http://www.storenorskeleksikon.no/mudra )

Av sissi-mor - 2 april 2009 18:46


Nå har jeg nettopp gjort ferdig settet med dokkeklær til en babyborn dokke. Tror ikke jeg kommer til å strikke noe mer til den, men man vet jo aldri.

Den skal være gevinst på basar til høsten, så jeg har god tid på meg dersom jeg skulle få uimotståelig trang og lyst og behov for å strikke mer, da.


For de som er interesserte, så er det bilder av den inne på strikkedagboken min.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards