Direktlänk till inlägg 1 september 2008

Stakkars meg som er så nervøs.

Av sissi-mor - 1 september 2008 09:52


I dag kl 14.30 skjer det.

JEG SKAL TIL TANNLEGEN!!!


Sitter her og gruer meg veldig, for jeg har voldsom skrekk for tannleger. Jeg vet at det er dumt, og det har lite for seg å sitte og grue seg, for så snart jeg kommer oppi tannlegestolen så er jeg rolig og forsåvidt avslappet. Men de siste stegene fra venterommet og inn til stolen er grusomme!  Kjennes alltid ut som om jeg har blylodd på beina, og magen verker og velter på seg, og hodet surrer av tomhet, og jeg må konsentrere meg om å puste.


Lørdag mistet jeg en halv jeksel, og det har vært en forferdelig helg der jeg har gått og kjent på den halve tannen hele tiden. Men i dag skal den bort.


Jeg prøver så godt jeg kan å psyke meg opp til dette. Sier til meg selv at jeg er et et velutdannet damemenneske i sin beste alder midt i livet, har født 4 barn, opplevd litt av hvert - og så reduseres jeg til en skjelvende og bablende nervebunt av et TANNLEGEBESØK...

Det går da ikke an!!!

Så tenker jeg rasjonelt over det, og er enig. Det går da virkelig ikke an å ta det på denne måten her, for jeg vet at det er aldri så ille som jeg frykter på forhånd... Det sier jeg til meg selv og prøver desperat å ta det til meg og tro det.


Men jeg VET at det utmerket vel går an å sitte her som et vrak frem til halv tre.....

Intellektet mitt vil rett og slett ikke ta til seg noen resonnementer i dag. Kanskje er det  i hvilemodus....

 
 
eva

eva

1 september 2008 10:38

Jag förstår precis hur du känner det! Jag tycker att dt är lättare att slappna av om jag lyssnar på musik, så jag har med mig min mp3-spelare och ligger där och lyssnar på bra musik. Då slipper jag också höra dessa hemska ljud som kommer från olika "maskiner" tandläkaren använder. Lycka till! Ska tänka på dig. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Christa

Christa

1 september 2008 10:46

Jag har också en förfärlig tandläkar skräck.
Jag får ett lugnande medel att dricka så jag sover medan de arbetar i min mun.
Det är toppen.
Nu ska jag klä mig varmt o ge mig ut med Ozzy. Det är kallt och gråväder idag.
Kram

http://hissen.blogg.se

 
Ingen bild

Sissi

1 september 2008 12:28

eva: Jeg har hørt mange foretrekker musikk, men jeg er nødt til å følge med på hva som skjer...må høre alle lyder, og spesielt om det er "feile" lyder som kommer....

christaa: Jeg må bare være ved bevisst for jeg må vite hva som skjer...ille nok med de sprøytene som bedøver før behandlingen... OG det er så grusomt når bedøvelsen går ut....
Glad for at det så ut i går kveld at kommende natt blir rolig og stille på jobb. Jeg kontrollerte medisiner før jeg gikk av vakt, så jeg slipper det i kveld...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards