Direktlänk till inlägg 26 augusti 2008

Vil homofobien til livs

Av sissi-mor - 26 augusti 2008 19:53


Vi vil at håndballen skal være en idrett med mangfold og toleranse. Nå tør vi å snakke om det, og vi ønsker å bekjempe homofobien, sier May Romundstad til bladet Blikk.

Det er flere grunner til at temaet tas opp. Tidligere har Norges Idrettsforund og Norges Olympiske komite vedtatt et idrettspolitisk dokument, der det under punktet om likeverd og toleranse står at «målet er å utvikle likeverd og toleranse for å unngå diskriminering, trakassering og hets».

- Dette ønsker vi å følge opp. Håndballforbundet skal være en åpen og inkluderende organisasjon. Fordi vi er store og favner mange er det viktig å være synlige på at vi bekjemper homofobi, og at vi er for mangfold, sier Romundstad til Blikk.

I  Norges Idrettsforbund og Norges Håndballforbund er det nulltoleranse for diskriminering og trakassering uansett kjønn, etnisk bakgrunn, livssyn, seksuell orientering og funksjonshemning. Men lesbiske, homofile og bifile er til forskjell fra andre minoritetsgrupper en usynlig gruppe.

(www.abcnyheter.no)

 
 
christel

christel

27 augusti 2008 07:55

Hej SiSSI! Hoppas allt e bra med dig o att det inte regnar för mycket på dig där uppe i Norge. Här regnar det hela tiden nästan. Blev klar med cytostatikan igår o det känns så skönt att en bit i denna resan e gjord, får väl se hur dålig jag blir denna gången men, det e ju sista gången (på ett tag iallafall) Va rädd om dig kram från christel

http://www.kristallens.blogg.se

 
Ingen bild

Christa

27 augusti 2008 08:00

Det finns ganska många inom idrotten som
är homosexuella eller bisexuella, men som håller tyst för att inte karriären ska ta slut.
Så borde det inte behöva vara i vårt samhälle.
Undrar var din post tagit vägen. Den borde du fått för länge sedan. Känns inte roligt om den är på villovägar med tanke på vad som finns i den.
Kram
Christa

 
Ingen bild

Sissi

27 augusti 2008 17:08

christel: De siste dagene har vi hatt sol og fint vær, men det regnet en del i natt....jeg vet for har jobbet de to siste nettene:)
Godt at cyto behandlingen er over for denne gang - og at du takler det hele bra. Du er kjempetøff, og som i tillegg skriver om hvert steg på denne veien.
Ta kjempegodt vare på deg selv!!

Christa: Ja, jeg synes det tok lang tid....og tenke til seg at det er mine tidligere kolleger som kjører posten ut til meg...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Ovido - Quiz & Flashcards