Direktlänk till inlägg 26 augusti 2008

Stakkars homofile

Av sissi-mor - 26 augusti 2008 18:07


Stakkars homofile som mister kontakten med sin familie på grunn av sin legning. Som er uønsket av sin familie etter at han valgte å "stå frem" som homofil.

Man skulle kanskje tro man har kommet lenger nå i år 2008 enn som så, men det er vel fremdeles en lang vei igjen å gå-


Jeg har tenkt litt på hvordan en mor, en onkel, en tante..rett og slett kan snu ryggen til en ung gutt fordi han forteller at han er homofil.

Blir han mindre verd som menneske av den grunn? En dårligere sønn, nevø, bror....whatever...fordi han blir glad i en mann i stedet for en kvinne?

 Jeg velger her å se bort fra bibelske overbevisninger og meninger, muslimske og hinduistiske også, for den del.

Men jeg tenker på følelsene til den familien denne gutten har. BLir de mindre glade i ham, alt etter hvem han har til kjæreste??  Hvordan KAN de mene hans følesler for SIN kjæreste er dårligere, mindre verd, mer "grisete og unormale" enn det de selv føler for SINE ektefeller?


Jeg er så merkelig at jeg klarer ikke FORSTÅ eller BEGRIPE dette her. Ønsker man det beste for sine barn KUN når barnas ønske er sammenfallende med hva man selv mener de bør ønske???

Ja, jeg vet at det er mye jeg har vanskelig for å forstå...det har jeg hørt før.

 
 
Ingen bild

Charlotte

26 augusti 2008 19:00

Jags tror egentligen inte det handlar om att man tycker sämre/illa om sin son om han går ut som homo, utan jag tror det handlar mer om en räddsla vad omgivningen ska säga och tycka om det hela. Obefogat? Ja, kanske i storstäderna där du möjligen kan leva på ett annat sätt, eller har jag fel nu? Kanske det är lika stor räddsla för det okända här i storstan som någon annanstans i landet. Läs Berlinerpopplarna - ämnet är aktuellt i den bokserien. Kommer den på DVD ska jag absolut ha den, en av de bästa serier jag sett.
Är man avvikande på ett eller annat vis är det väl alltid svårt för familjen, räddsla, okunskap kan ställa till det en hel del för den som drabbas.

 
Ingen bild

Sissi

26 augusti 2008 19:52

lotta: Du er så VIS, synes jeg. Og jeg er enig med deg også:)
Men...om JEG skulle være redd for hva naboer ville si...hjelper det dermed å late som om det ene barnet ditt ikke lenger eksisterer???
Fant nettopp nyheter innen dette tema nå...

 
xlinx

xlinx

27 augusti 2008 09:38

Jeg synes også dette er litt rart. Jeg har leste første boken berlinerpoplene og skal snart lese nr 2. Den første boken gikk som tv serie i Norge og den har hvertfall kommet på dvd vet jeg.

http://xlinx.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

27 augusti 2008 17:10

xlinx: Jeg har ikke lest Berlinerpoplene, og jeg så ikke filmen heller, for jeg var så mye borte på jobb.
Gikk glipp av andre del av Fornuft og følelser eller hva den som gikk nå¨på mandag het.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Ovido - Quiz & Flashcards