Direktlänk till inlägg 12 augusti 2008

Peiyi (7) ikke søt nok for OL

Av sissi-mor - 12 augusti 2008 17:22

Dette var veldig trist å lese. Fant dette på www.vg.no


SANGSKANDALE I OL-ÅPNINGEN


VG Nett) En av disse jentene fikk ikke lov til å vise seg på TV-skjermen under åpningsseremonien i OL fordi arrangørene mente hun var for stygg.

Lin Miaoke (9) til venstre på dette bildet hylles som en ny barnestjerne av kinesisk presse etter at hun angivelig sang seg inn i folks hjerter under den storslagne åpningsseremonien i Beijing forrige fredag.

- Lubben og ujevne tenner
Ni år gamle Peiyi fikk ikke lov til å opptre på TV fordi hun ifølge arrangørene ikke hadde et feilfritt utseende. Dermed ville det ikke passe seg at hun viste seg på skjermen under et så stort og prestisjefullt arrangement, mente OL-vertslandet.

Og det til tross for at jenta åpenbart har en stemme som fortjener hele verdens oppmerksomhet.

- Egentlig var det Yang Peiyi som sang, men hun er lubben og har ujevne tenner. Derfor valgte vi Lin til å mime til opptaket under åpningsseremonien. Vi tenkte på hva som var best for nasjonen, innrømmet Chen Qigang, musikkansvarlig ved åpningsseremonien i et intervju med kinesisk TV i dag, ifølge nyhetsbyrået AFP.

Sangen «Ode til moderlandet» ble fremført idet Kinas flagg ble båret inn på stadion av 56 barn som representerte landets 56 etniske grupper. Publikum trodde sangen ble framført av Lin. I virkeligheten var oden et opptak. Alt Lin gjorde var å bevege leppene.

- Vi ville at barnet i TV-bildet skulle ha feilfritt utseende og uttrykk. Lin tilfredsstiller de kravene. Men når det gjelder stemmen er Yang perfekt, sa Chen.
***   ***   ***Dette er bare veldig, veldig trist, synes jeg. Synes det var en riktig søt jente, selv om KINA mente det motsatte- Jeg kan ikke tro at Kina ville fått noe dårlig omdømme ute i verden om den riktige jenta fikk bli med på TV...
  
.











 
 
Elzie

Elzie

12 augusti 2008 18:32

Ja du milde. Vart har denna världen kommit när dom väljer bort barn för att dom inte ser ut som små prinsessor?!?! Jag tyckte det såg konstigt ut när hon "sjöng" men tänkte att det kanske var ljudet och bilden som inte kom riktigt samtidigt. Visst var hon söt den lilla flickan men att välja bort hon som verkligen sjöng bara för utseendets skull är så lågt. Dålig stil av Kina.
Hoppas det är bra med dig Sissi.
Kram Elzie

http://essemia.blogspot.com

 
Ingen bild

Sissi

12 augusti 2008 19:04

Elzie: Ja, jeg har det bra - takker for brev fra deg som kom i går.
Begynte på jobb i dag etter ferien. Det var travelt, men koselig å komme tilbake også, på sitt vis.
Skal skrive til deg når jeg får skrivelyst...den er ikke som den var før i tiden!!

 
Ingen bild

Ellen

12 augusti 2008 19:11

Milde himmel! Men det overrasker meg ikke. Dessverre.

 
Ingen bild

Sissi

12 augusti 2008 19:14

Nei, det er ingen overraskelse at slikt skjer - men vi vanlige trenger ikke like det. Tannfelling og skjeve tenner...det er jo NORMALT!!

 
Charlotte

Charlotte

13 augusti 2008 08:18

Ja du, man förvånas aldrig. I tidningen här är flickorna 7 år!!

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Christa

Christa

13 augusti 2008 09:38

Det är ju skandal att skönhet ska bestämma även hos barn.
Vad har hänt med *naturlig skönhet*
Nej detta var verkligen tråkigt att höra.
En spark i rumpan på Kina MINST.
Ha det fint
Christa

http://hissen.blogg.se

 
Ingen bild

Sissi

13 augusti 2008 11:40

Christa: NATURLIG SKJØNNHET..det er det man bruker titusenvis av kroner for å forandre og operere bort!!! Man skal ikke se ut som den man er; man skal ligne et bortstivnet, stramt ansikt uten liv, med store, hvite porselenstenner i en grimase som skal forestille et smil.

Charlotte; 7år eller 9 år - det spiller ingen rolle. En liten jente som sang best ble sittende og vite at HENNES sang lød over hele verden, mens en annen jente sto og mimet til sangen - og fikk ros for sitt talent.

 
Anine & Sindre

Anine & Sindre

14 augusti 2008 12:28

Det er tragisk , rett og slett

http://lusa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Snille mor

14 augusti 2008 15:52

Anine og Sindre: Vi ville nok ikke kommet med på skjermen, vi heller.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards