Direktlänk till inlägg 9 augusti 2008

Slanking og vektreduksjon

Av sissi-mor - 9 augusti 2008 12:53


Jeg synes ikke det er lett å gå ned i vekt. Jeg har prøvd flere ganger, og har lyktes dårlig. Jeg må ned MANGE kilo(nesten et helt, lite menneske) og det er ikke lett å få det til.

Jeg VET det er mindre og rett mat, det er mer mosjon  - sunn livsstil,rett og slett.


Allikevel er det vanskelig. Når jeg kommer hjem fra 6-7 timer på jobb er det ikke lett å begynne ut og gå, for eksempel. Jeg har gikt i begge beina, og har smerter i føttene så og si hele tiden. Da frister det ikke å gå ut, når jeg vet at jeg knapt klarer å gå senere på kvelden. Og så er det kanskje en travel vakt neste dag. Unnskyldning? Nei, egentlig ikke. Det er mest forklaring til at jeg ikke går mye.


Nå har jeg fått tatt frem trimsykkelen min, selv om det er veldig kjedelig ¨å bruke den. Kan til nød gå an når jeg ser en film, men film er best til strikking.


Jeg har sett med nødt til å oppsøke lege, og få legehjelp, i form av tabletter. Det er en del bivirkninger, men jeg merker heldigvis ikke mange. Allikevel har man inntrykk av at det er lite "godkjent" av mange å gå ned i vekt på denne måten....man skal liksom slite fysisk på en helt annen måte.

Det som er bra med disse tablettene er at de forbrenner noe av det fettet man alt har, og man har ikke samme sultfølelse som før.

Det jeg merker best for mitt eget vedkommende er at jeg har ikke det SUGET etter noe å spise, å spise for kosen, for eksempel-.


Håper at jeg kan klare dette en stund denne gangen. Har prøvd før, men måtte en gang gi opp pga økonomien(de kostet 800 pr md før, mot 400 nå), og en gang pga bivirkningene.


Etter en uke nå har jeg tatt av 3 kilo, og eneste bivirkninger er litt munntørrhet og at jeg svetter lettere enn vanlig. Vi har veldig lummert vær da, og klamt, så DE T kan også spille inn.


Jeg synes IKKE at dette er en jukseslanking, for samtidig som tbl gjør sitt til at vekten går ned, så er de med på å bryte spisemønsteret mitt.

Kostholdet leggers også lettere om.

 Noen ENKLERE eller "lettere" vei til en mindre tung kropp er det ikke, synes jeg. Men andre må jo gjerne mene noe annet.

 
 
Charlotte

Charlotte

9 augusti 2008 21:22

Tycker du är tuff som tar den viktminskningsmetod som passar dig bäst. Att rusa runt i skog och mark i flera timmar efter jobb är nog inte den bästa vägen alla gånger. Det passar vissa andra inte. Jag går, det passar mig men naturligtvis är det som med allt annat det går i perioder. Från det ena till det andra så är marmeladen du fick väldigt god! Varma koppen är väl sådär, just den du fick är den bästa. Men jag har en period när jag är emot halvfabrikat så det går liksom inte ihop med mig just nu. Annars är det allt väl här. Jag länkar till "Lusa" imorgon.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Inger-55

Inger-55

9 augusti 2008 22:37

Hei på deg!
Kom tilfeldigvis innom bloggen din. Har en venninne som går på disse pillene og hun har gått ned 12 kg. Jeg ser hvilken positiv innvirkning det har på henne. Hun går lange turer med hunden og er i mye bedre form enn før. Så lykke til du også!

Masse klæmma fra Trøndelag!

http://:ingershobbyblogg.blogspot.com

 
eva

eva

10 augusti 2008 12:24

Simmning är en motionsform som jag kan rekommendera till alla som är överviktiga eller som har problem att gå pga värk i ben/fötter. Lycka till med viktnedgången. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

10 augusti 2008 19:10

Charlotte: Jeg kan også godt gå turer ute i naturen, men det er når jeg føler for det, og ikke fordi at jeg MÅ...

Inger-55: Takk for besøket - og velkommen igjen. Jeg vet det er mange som har forsøkt disse pillene, med fint resultat. Håper dette skal fungere denne gangen.

eva: Jeg vet at svømming er bra, men det lille bassenget her i kommunen er så lite, og det er sjeldent åpent.....Det er 12,5 meter langt, så man gjør liksom ikke annet enn å snu...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Ovido - Quiz & Flashcards