Direktlänk till inlägg 7 december 2007

Nisse-par

Av sissi-mor - 7 december 2007 09:57

Dette bildet er også et jeg er veldig glad i. Jeg fikk kopi av mønsteret hos en brevvenninne, og falt for det med det samme. Jeg broderte det veldig raskt (til meg å være), husker jeg. Dette ble også brodert på 90 tallet en gang. 98 eller 99 kanskje.

Jeg fikk det innrammet, og likte det så godt at jeg broderte flere!  Det gikk som sagt ganske greit å brodere det.  Den julen fikk min ynste søster et innrammet nisse-par bilde( hun broderer ikke selv, lillesøsteren min),og jeg broderte ett til pappa og hans samboer. Fikk rammet inn det også.

Rammer rundt et bilde utgjør en veldig stor forskjell på samme bilde,og er med på å fremheve selve motivet.


I dag er det fredag og helg. Jeg har seinvakt på sykehjemmet, den første av 4 vakter på rad. Jeg hadde tenkt å vaske litt i huset i dag og gjøre rent til helgen, men det er så kjedelig at jeg finner på alle unnskyldninger for å la det være. Derfor er jeg ofte her inne i dag....  Det er ynkelig, jeg vet det, men slik er det for oss som antagelig er født med en gen-feil. Jeg har funnet ut at jeg er født med en gen-feil.  Jeg rett og slett mangler et gen - og det er HUSMOR-GENET jeg ikke har. Det er derfor alle slike huslige sysler er tungt å gå i gang med. Til gjengjeld har jeg mange og STERKE "jeg-vil-heller-gjøre-det-jeg-har-lyst-til-å-gjøre"- gener. De tar ofte overhånd.

Men NÅ skal jeg skynde meg nedi kjelleren og sette på en maskin med skittentøy. Det er en evig jobb - blir aldri tomt der nede. Jeg tror forresten skittentøy formerer seg så fort man snur ryggen til...

 
 
Charlotte

Charlotte

8 december 2007 09:52

Tomteparet är så fint! Jag är kär i den. Jag saknar nog städgenen jag också, men jag har tyvärr fått en plocka plocka undan gen så jag får inget gjort på grund av den... tycker jag inte gör annat än plockar efter andra. Bloggen min blir uppdaterat på måndag då jag är ensam hemma.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Lakrisalen

Lakrisalen

8 december 2007 10:19

Visst är det förjäkligt med ICA. Förstår inte hur de kan riskera människors hälsa för att tjäna några slantar.

http://lakrisal.bloggagratis.se

 
Ingen bild

persilja

9 december 2007 10:56

Underbart!!! Önskar jag hade tid att brodera.

 
Ida-Kristina

Ida-Kristina

9 december 2007 15:12

Skulle väldigt gärna börja brevväxla med dig, skriv gärna till mig på ik_grankvist@hotmail.com om du vill! Ha det bra!

http://ikgrankvist.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Babbelmoster

9 december 2007 16:29

Väldigt vackra tavlor du broderar! Förr broderade även jag mycket, men numera ingenting alls.
Ha en bra söndag kväll!

 
jessica

jessica

9 januari 2008 08:14

wooow vilka fin!!
var har du hittat mönstret till dem??

http://prinsessan78.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

9 januari 2008 08:26

Jessica: mønsteret er tatt vare på, men finner ikke permen jeg satte det i. Har skrevet det i bloggen din også:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Ovido - Quiz & Flashcards