Direktlänk till inlägg 9 mars 2009

Tildas hageengel

Av sissi-mor - 9 mars 2009 13:29


I fjor meldte jeg meg inn i en ny bokklubb; hobbyklubben. mest for å få en fin strikkeveske og bambus strikkepinner.

I forrige måned så falt jeg for denne fine figuren, Tildas hageengel.

En sånn vil jeg ha!

Jeg vet AKKURAT hvor den vil passe fint å stå til pynt!!


Bestilte den, og fikk mitt livs sjokk da jeg åpnet esken!  Jeg trodde delene kom klare til å syes sammen.....men nei, her var alt fra scratch....Tydeligvis mest perferkt for de som liker hele denne prosessen, det er vel det som er selve hobbyen....

Jeg, derimot, ønsket meg bare en slik figur... Tok en uke og vel så det før jeg klarte å mote meg opp til å begynne....jeg og symaskinen er ikke en ideell match....


Men det går fremover med min Tilda også, selv om jeg er i STERK tvil om det vil bli en spesiell vakker madam....Men bildet utenpå esken er veldig fint.

 
 
Ingen bild

Charlotte

10 mars 2009 07:49

Tilda blir nog fin när hon blir klar! Ett litet tips stoppa kroppen hårt, om det nu inte står annat i din beskrivning. Jag ska kolla i min bok vad det står just om denna trädgårdsängel. Men visst är det ett pyssel med henne. Böckerna är bra för jag tror det står lite mer tips i dem än vad det gör i boxarna med färdigt material. Lycka till!! Jag ser fram emot att se henne klar.

 
Ingen bild

Sissi

10 mars 2009 10:39

Lotta: Hun er stoppet rimelig hardt..spes hode og hals. Hun får bare være som hun er nå,,,

 
Elzie

Elzie

11 mars 2009 21:16

Du är inte rädd av dig som vågar ge dig på en Tilda. Jag tror inte jag skulle få den särskilt vacker, ha, ha.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

http://essemia.blogspot.com

 
Ingen bild

Sissi

12 mars 2009 09:03

Elzie: Jeg VISSTE IKKE hva jeg bega meg ut på da jeg bestilte den..... Men NÅ vet jeg....og dette blir den eneste Tilda i mitt hjem:)
Seinvakt i går og i dag, og så tre strake netter. Jeg kjenner jeg nærmer meg grensen for hva jeg klarer, men skal prøve å holde ut til påske - og det går nok bra!1
ha det godt,Elzie!

 
Ingen bild

Charlotte

12 mars 2009 09:51

Är det en ställning till henne så hon kan stå? Min baddam har ingen sådan så hon står på öronen titt som tätt! Inte är hon speciellt vacker heller med sitt spretiga hår och rosa hatt! Sy en till? Nja... det var roligt men vilket pyssel. Förstår dig att det inte blir fler för dig. Åh du blev väl inte ledsen över min kommenatar om stoppning, den var inte illa ment. Åker till stan idag i sällskap av Martin. Till Gerd imorgon tror jag. Ska se om jag kan fixa lite åt henne så jag har det gjort samtidigt.

 
Ingen bild

Sissi

12 mars 2009 14:13

Lotta: Det med stoppingen er ikke noe å ta på vei for....tåler litt av hvert:)
Det er med stativ til henne, ja...trenger det med de lange beina..
Har sittet med henne i formiddag, men det går så sakte at det tar sin tid.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Ovido - Quiz & Flashcards