Direktlänk till inlägg 2 juli 2008

Kunne dette skjedd her ? Hos OSS???

Av sissi-mor - 2 juli 2008 17:28


Leser en skremmende artikkel hos http://www.abcnyheter.no/node/69671

og jeg lurer på om det kunne skjedd hos meg her i Norge; eller hos deg der i Sverige?


Døde på sykehusgulvet


Den 49 år gamle kvinne hadde ventet i nærmere 23 timer før hun kollapset. Her blir hun liggende i en time uten at noen sjekker henne. Når det først skjer, er hun død.


En kvinne kollapser og blir liggende på magen på gulvet på den psykiatriske akkuttavdelingen til Kings County Sykehus i Brooklyn i New York. Her blir hun liggende i en time uten at noen sjekker henne. Videoen viser det som ser ut som dødskramper. For når noen endelig reagerer er kvinnen død.


Video sjokkerer

Sykehuset rapporterte hendelsen neste dag, men det var ikke før nå, da overvåkningsvideoen ble frigitt, at man virkelig ser hva som skjedde. Videoen avslører at flere andre pasienter og sikkerhetsvakter oppdager kvinnen, men ikke gjør noe for å hjelpe henne eller sjekke hennes tilstand.

Kvinnen var tvangsinnlagt på en psykiatrisk avdeling av sykehuset. Nå har seks personer fått sparken på grunn av hendelsen. Både sikkerhetsvakter og medisinsk personell.

- Vi er alle sjokkerte og foruroliget av hendelsen, sier direktøren for the New York City Health and Hospitals Corp, og fortsetter:

- Vi har den dypeste medfølelse med de pårørende og vi vil sikre at etterforskningen vil gi svar på alle spørsmål.


Saksøkt

Sykehuset er saksøkt flere ganger for deres behandling av psykisk syke. New York Civil Liberties Union mener psykiatriske pasienter ved sykehuset blir holdt i skitne omgivelser, systematisk neglisjert og neddopet.

 
 
Christa

Christa

5 juli 2008 12:25

Det är skrämmande med sjukvården.
Min svåger fick sin lillfinger spets krossad härom dagen. Han fick vänta många timmmar sen blev han ihop sydd.
Ja IHOP SYDD.. Operation fick han vänta med ngr dagar. Operationen tog sen många timmar och nu är det lång sjukskrivning som gäller.
Man vågar nästan inte bli sjuk eller skadad längre..

Christa

http://hissen.blogg.se

 
Ingen bild

best son

8 juli 2008 11:07

stakkar dame. å han på na stolen. stakkars dame. å på et SYKEHUS da

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards